16.06.2009

Povestea unui alb!













In ultimul timp, mesajul.....indemnul sau cum vreti voi sa-i spuneti "NO TO RACISM" este emblema tuturor competitiilor sportive, tuturor manifestarilor de o amploare mai mare. De cateva zile, a inceput in Africa de Sud, "Cupa Confederatiilor" la fotbal, o competie sub egida FIFA, o repetitie generala la campionatul mondial din 2010. Dar iata unde vreau sa ajung.La meciul echipei gazda(Africa de Sud) cu Iraq, un stadion arhiplin il huiduia permanent pe acest jucator din imagine, pe nume Matthew Booth. Consternarea a pus stapanire pe mine, pe comentatori si, poate, si pe unii dintre milioanele de oameni care urmareau acest meci. Nu intelegeam ce se intampla si tot incercam sa gasesc o explicatie la aceasta situatie incredibila. Intr-o prima faza am inceput o analiza din punct de vedere a randamentului pe teren a acestui jucator si sincer, nu mi s-a parut mai "slab" valoric decat ceilalti jucatori sud-africani; apoi am verificat daca facea parte din lotul vreunei adversare de traditie a echipei pe terenul careia se juca acest meci si am descoperit ca in "primul 11" mai era un fotbalist, coechipier cu Booth la echipa acestuia de club insa nici vorba ca acela sa fie huiduit. Concluzia a fost dureroasa si chiar am o intrebare in acest sens: Cand niste oameni de culoare huiduie si sicaneaza permanent pe singurul jucator alb din acea echipa se numeste tot rasism?

Un comentariu: